Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 147 два проблема.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфа 147 два проблема.

    Здравейте,
    Появиха се два проблема на алфичката. Колата е 1.6 120 ts.
    1. Ноември месец ми смениха гарнитурата на капака на клапаните. Сега отново е за смяна. Изкривила се е около 1-ви цилиндър и при голямата свещ беше пълно с масло догоре. Установих и че два от центалните болтове не са завити изобщо. Единия е точно до изкривяването. Вероятно гарнитурата надига. Оттук мисля, че проблема е при монтажа. Некадърно изпълнение. Въпросът е лесно ли се сменя тази гарнитура. С пластмасовия капак съм. Не ми се дават пари на пишман майстори. Има ли нещо специфично при смяната като ред на завиване на болтовете, степен на стягане и други. Доколкото виждам ще ми е най лесно да сваля металната планка със всички бобини и после капака. Има там маркуч за картерните газове. Скобата за многократна употреба ли е или се сменя. Другото кпето установих е, че на въпросния първи цилиндър гуменото уплътнение на бобината е скъсано на две. Едната половина остава вътре. Като гледам май върви с бобината. Принципно ако гарнитурата е здрава не би трябвало да е фатално. Мисля да разменя бобините с тази на 4-ти, където е супер сухо пък по-натам ще го мисля.
    2. Втория проблем е по-странен. Ходих до морето. На връщане по магистралата се появи един шум като виене. Звучи горе-долу като свирещата маркировка. Първо това си и помислих. После реших,че е нещо от вятъра или някое уплътнение на салона не уплитнява. Появяваше се след 140 км/ч. Най изразено при 160. Карах почти само на 5-та и предимно на темпомат. Като се прибрах установих, че при тръгване на полусъединител има лека вибрация на педала. След проверка установих, че спирчната течност е почти до капачката. Над максимума. Днес изкарах малко течност така, че да падне 1-2мм под максимума и като че ли вибрацията поспадна. Въпросът ми е дали виенето на магистралата може да е от приплъзване на съединителя например и как така течността се е разширила толкова? Че е топло, топло е. И свързано ли е това с появилата се вибрацийка? Абе с две думи за какви цифри иде реч?

    Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

  • #2
    Гарнитурата се сменя лесно. Добре е да се подсигуриш, като намажеш тънко с маслоустойчив силикон (аз ползвам Victor Reinz) участъците от главата, върху които тя ляга, като предварително ги обезмаслиш с коресилин.


    След като се демонтира капака, дистанциращите втулки през които минават болтовете се вадят от гнездата им в гарнитурата с натиск.

    Не е зле след като се свали старата гарнитура, капакът също да се измие и обезмасли. Това става най-лесно на гореща течаща вода и бояджийска четка с препарат за миене на съдове.

    Няма определена схема по която се стяга капака. Просто трябва да се стяга постепенно и равномерно, докато се постигне крайното усилие, което е 8 - 10 nm.


    По въпроса евентуалното приплъзване на съединителя, приплъзването лесно се установява, като наблюдаваш внимателно скоростомера и оборотомера, докато се движиш на максимално висока предавка. Ако се получава осезаемо повишаване на оборотите пък скоростта не се променя толкова, то това е показател за приплъзване.

    По въпроса за течността в казанчето......

    Случайно да са сменяни скоро спирачни накладки? Обикновено нивото се вдига от това.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Работи ли ти добре съединителя и спирачките?

      Това повишаване на нивото значи, че най-вероятно е влязъл въздух от някъде, освен ако не си сменял накладки, както каза вече колегата.
      156 2.0TS

      Comment


      • #4
        Не съм сменял накладки. Да и аз си мислех за въздух. Иначе нямам проблеми нито със съединителя, нито със спирачките (освен леката вибрацийка). Има едно потропване вдясно отпред при тръгване и при пускане на спирачката. По принцип тампоните на стабилизиращата май са за смяна и аз го отдавам на това. Иначе при 150–160 оборотите си бяха стабилно малко над 5000. Но ще пробвам на 5-та да изръчкам да видя какво ще стане. Въпроса е ако влезнал въздух откъде може да е? Ще наблюдавам казанчето дали пак ще се покачи нивото. Май ще опитам да сменя и гарнитурата, че да спестя некой лев.

        Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

        Comment


        • #5
          Ако е проникнал толкова много въздух, че да се повиши така нивото, то със сигурност ще усещаш това, като лоша работа на съединителя или на спирачките. По скоро би могло да бъде влага. Спирачната течност е хигроскопична и с течение на времето може да се насити с вода и поради това да увеличи обема си. Ако е този случай, е добре да се смени.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Ясно! Благодаря за помощта и за изчерпателната информация. Като сменя гарнитурата при следващото ходене на доктор може да сменя и течността да видим какво ще се получи.

            Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

            Comment


            • #7
              И така. Смених гарнитурата или по-скоро почти я смених. Оказа се, че централния болт е скъсан и още два се скъсаха при свалянето. Оказа се, че и единия маркуч, който идва отзад и влиза на капака е сцепен. Въпросите са:
              1. Някой има ли идея откъде да взема болтове?
              2. Очевидно при наличието на дистанциращи втулки не е добра идея да се стяга до скъсване. Предполагам, че като опре капака плътно към втулката и съответно втулката към главата е добре да не се стяга повече, а да се зарежа така?
              3. Тоя маркуч освен,че е масло и термоустойчив има ли нещо по-специално? Като гледам не е като водните съединения в някаква форма. Също така отгоре има още някакъв шлаух. Това фабрично ли е или е добавка?


              Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

              Comment


              • #8
                Освен, че са скъсани болтовете, резбите им читави ли са?
                Някой олигОфрен ги е скъсал, като е натягал юнашки за да спре теч, пък не му е било понятно, що е туй нещо "дистанцираща втулка".

                За София - болтове има много в евроболт на ъгъла на Раковски и Сливница.

                Маркуча - нищо специално. Маслоустойчив маркуч.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:23.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Резбите изглеждат ок. И двата болта, които се скъсаха сега и централния, който беше скъсан стърчаха около половин милиметър. Едвам ги изкарах. То и едната втулка, която е за бобинния блок явно е падала и някой идиот я е залепил наопаки с резбата на долу и болта не я стига. Мисля да сложа болт с резба докрая. То като гледам тоя капак ако централния болт е скъсан тия части на гарнитурата където са около свещите винаги може да избият при малко зор. Трябваше малко снимки да нащракам, ама ми беше жал за телефоните.


                  Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    То и на капак с всичките му болтове и уставно стегнати, пак се случва да прокапе масло над свещите. Затова най-добре e да се мацне и малко силикон.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Къде силикон? Откъм капака или към главата?

                      Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Освен, че са скъсани болтовете, резбите им читави ли са?
                        Някой олигОфрен ги е скъсал, като е натягал юнашки за да спре теч, пък не му е било понятно, що е туй нещо "дистанцираща втулка".

                        За София - болтове има много в евроболт на ъгъла на Раковски и Сливница.

                        Маркуча - нищо специално. Маслоустойчив маркуч.
                        Такива болтове колегата може да си вземе от почти всеки по-голям железарски магазин
                        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                        Peugeot 508 RXH 02.2013

                        Comment


                        • #13
                          И аз така мисля. В евро 07 ми искат 30 лева за едно болтче. 90 за три? Луди ли са?

                          Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от azcv Покажи съобщение
                            Къде силикон? Откъм капака или към главата?
                            Откъм главата. Казах го вече в пост №2.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Ясно! И друг въпрос за болтовете. 6x40 от тия черните с шестограмна глава ще станат ли? 10 броя са 1.45лв. Не знам с температурата какво ще е положението.

                              Изпратено от моят HUAWEI CAN-L11 с помощта на Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X